Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
Λάμπρος Φαρμάκης
| ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
| Διαλέξεις | 2 |
| Εργαστηριακές Ασκήσεις | 2 |
| ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδικού Υποβάθρου (Υποχρεωτικό) |
| ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ |
| ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
| ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι |
| Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Ο φοιτητής έχοντας ολοκληρώσει το συγκεκριμένο μάθημα θα πρέπει να: Γνωρίζει: τα επιφανειακά φαινόμενα τις ιδιότητες των κολλοειδών συστημάτων τη θεωρία DLVO τη δράση των επιφανειοδραστικών ουσιών Κατανοεί: τη σπουδαιότητα των κολλοειδών συστημάτων, των γαλακτωμάτων, των αφρών και των πηκτών στη βιομηχανία τροφίμων Εφαρμόζει: τις μεθόδους προσδιορισμού φυσικοχημικών παραμέτρων σε τρόφιμα Υπολογίζει: φυσικοχημικές παραμέτρους τροφίμων (π.χ. δείκτη διάθλασης, ιξώδες, επιφανειακή τάση, HLB, κλπ.) |
| Γενικές Ικανότητες |
|
Ο φοιτητής έχοντας ολοκληρώσει το συγκεκριμένο μάθημα θα έχει περεταίρω αποκτήσει τις ακόλουθες ικανότητες: Αυτόνομη Εργασία Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Προαγωγή δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
|
Το μάθημα είναι θεωρητικό και εργαστηριακό. Περιεχόμενα μαθήματος: Το νερό στα τρόφιμα. Ενεργότητα νερού. Δεσμός υδρογόνου και ιοντικές αλληλεπιδράσεις στα τρόφιμα. Ιδιότητες υγρών, επιφανειακή τάση. Ιξώδες, νευτώνεια και μη νευτώνεια υγρά. Διάχυση. Συστήματα διασποράς. Κατανομή μεγέθους σωματιδίων. Συσσωμάτωση - Καταβύθιση Επιφανειακά φαινόμενα. Προσρόφηση. Επιφανειοδραστικές ουσίες. Κολλοειδής κατάσταση ύλης (ορισμός, διάκριση, κολλοειδείς ηλεκτρολύτες, ιδιότητες, ζ-δυναμικό, κροκίδωση). Θεωρία DLVO. Πυρηνοποίηση - Κρυστάλλωση. Βιοπολυμερή. Πηκτές και διαλύματα βιοπολυμερών. Γαλακτώματα (ορισμός, o/w και w/o γαλακτώματα, ιδιότητες, σταθερότητα, θεωρίες γαλακτωμάτων, γαλακτωματοποιητές). Αφροί (ιδιότητες, σχηματισμός, σταθερότητα). Εργαστηριακές ασκήσεις (ιξώδες, επιφανειακή τάση, αγωγιμότητα, πολωσιμετρία, διαθλασιμετρία, παρασκευή και σταθερότητα γαλακτωμάτων, μέτρηση μεγέθους και επιφανειακού φορτίου κολλοειδών). |
| ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Πρόσωπο με πρόσωπο σε αμφιθέατρο και στο εργαστήριο. | ||||||||||||||
| ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class. Χρήση σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας με ηλεκτρονικά μέσα. Χρήση εργαστηριακού εξοπλισμού. |
||||||||||||||
| ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||
| ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική. Το θεωρητικό μέρος του μαθήματος εξετάζεται με γραπτή δοκιμασία στο τέλος του εξαμήνου. Στο συνολικό βαθμό αξιολόγησης του μαθήματος συμμετέχει κατά 100% ο βαθμός αξιολόγησης της γραπτής δοκιμασίας. Το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος εξετάζεται μέσω γραπτών εργασιών - αναφορών για κάθε πραγματοποιθείσα εργαστηριακή άσκηση και προφορική/εργαστηριακή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. |
|
Walstra P. (2003). Physical Chemistry of Foods. Marcel Dekker, Inc. Ριτζούλης Χ. (2011). Φυσικοχημεία Τροφίμων. ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε. Παναγιώτου Κ. (1998). Διεπιφανειακά φαινόμενα και κολλοειδή συστήματα, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΖΗΤΗ. |